Elektrokola KTM

Německý technologický gigant Bosch rozhodně nezaspal nastupující novou éru v dopravě a stal se předním světovým dodavatelem pohonů do elektrokol vyšší a nejvyšší kategorie. V roce 2013 dodal 1,1 miliónů pohonných sad pro evropské výrobce elektrokol. KTM vždy vybírá pro svá elektrokola ty nejlepší systémy, proto spolupracuje i s firmou Bosch a pro sezónu 2014 nabízí KTM nejvíce elektrokol právě s tímto systémem. Nabídka elektrokol níže.

Základní charakteristiky:

  • Motor je umístěný ve středu kola a umožňuje nejefektivnější využití energie. Z tohoto důvodu nelze systém Bosch namontovat na běžná kola, protože vyžaduje speciálně připravené rámy pro motory Bosch. Pro sezónu 2014 byly vytvořeny zcela nové motory pohonu Bosch. Na první pohled se oproti předchozí generaci podařilo výrazně zmenšit přesah motoru pod středem kola, nemusíte se tak již obávat o jeho naražení i v těžkém terénu. Motory jsou nabízeny ve dvou výkonových variantách ACTIVE LINE (šedé zbarvení) a PERFORMANCE LINE (černé zbarvení). Umístění motoru uprostřed má také kladný vliv na vyvážení. Společně s baterií umístěnou na dolní rámové trubce se elektrokola s pohonem Bosch vyvážením nejvíce podobají klasickým jízdním kolům.
  • Systém Bosch patří k nejlehčím a umožňuje stavět elektrokola, která se již svou váhou blíží klasickým kolům, například KTM Macina Race 27 váží 18,7 kg.
  • Nové motory pro sezónu 2014 byly integrovány do ucelenějšího tvaru. V kombinaci se specifickými rámy elektrokol KTM nepřesahují tyto motory níže než převodníky u klasických kol, čímž bylo dosaženo výborné průchodnosti terénem. Oproti předcházejícímu motoru se světlá výška v oblasti středu kola zvýšila o 6 cm.
  • Zcela nová je také elektronika. Do motorů jsou integrována tři čidla měřící krouticí moment, frekvenci šlapání a rychlost. Tyto hodnoty zaznamenávají s vysokou přesností 1000x za sekundu a vyhodnocují v moderní 32-bitovém procesoru. Výsledkem je co nejefektivnější a nejpřirozenější jízda.
  • Vysoká citlivost měření a ovládání pohonu dokonce umožňuje u kol, která jsou vybavena klasickou přehazovačkou, zajistit kvalitnější řazení. Ve chvíli, kdy dáte povel k přeřazení přehazovačkou, motor tuto situaci pozná a reaguje okamžitým snížením kroutícího momentu a jeho opětovným zvýšením po naskočení řetězu na zvolený pastorek. To nejenom zajišťuje plynulejší chod řazení, ale i snižuje opotřebení komponent - řetězu, kazety, přehazovačky.
  • Pro lepší přenos výkonu motoru a menší namáhání a chod řetězu jsou u novým motorů kliky s malými převodníky. U horských kol 15 zubů, u krosových kol 18 zubů. Nemusíte se ovšem obávat, že převod bude příliš lehký, v kole je „zpřevodováno“ uvnitř motoru 2,5x, tj. převodník 15 zubů odpovídá přibližně 38 zubům klasického převodníku a převodník 18 zubů 45 zubům.
  • Nová konstrukce motoru vedla také ke snížení vibrací (i když u staršího typu jsme pocitově žádné nezaznamenali) a snížení Q-faktoru (šířky středu – vzdálenosti klik) z 186 mm na 180 mm pro přirozenější pocit při šlapání.

Baterie:

  • Velmi lehké baterie o hmotnosti pouhých 2 kg (300 Wh, 8,2 Ah, maximální dojezd 145 km) nebo 2,5 kg (400 Wh, 11,0 Ah, maximální dojezd 190 km) poskytují dostatek energie i na dlouhé vyjížďky.
  • Pro modelovou řadu 2014 dostaly baterie nový elegantní „aerodynamický“ design.
  • Nově je možné baterie Bosch nabíjet nejen sundané z kola, ale i přímo na kole.
  • Baterie jsou stejné pro motory ACTIVE i PERFORMACE, pro každý pohon jsou v nabídce ve dvou variantách s různou kapacitou PowerPack 300 a PowerPack 400. Standardně nabízíme elektrokola KTM pouze se silnějšími bateriemi PowerPack 400. Cenový rozdíl není již tak zásadní a mít kapacitu navíc se vždy hodí. Na objednání můžeme dodat některé modely i se slabší PowerPack 300 baterií.

Nabíječka:

  • Hmotnost nabíječky < 800g. Rozměry nabíječky 190 mm x 86 mm x 54 mm.
  • Nabíječky Bosch patří k nejvýkonnějším na trhu, doba nabíjení baterií ze zcela prázdných do plného stavu je u 300 Wh baterie 2,5 hod u 400 Wh baterie 3,5 hod.
  • Baterie Bosch nemají paměťový efekt a mohou být tudíž nabíjeny kdykoliv.
  • Nabíječky pro baterie modelové řady 2014 mají jiný konektor zapojení do baterie, nelze je tedy vzájemně kombinovat.

LCD displej s podsvícením

  • Velký displej umístěný uprostřed řidítek umožňuje lepší a bezpečné sledování všech hodnot.
  • Ovládací tlačítka pohonu jsou oddělena od displeje, umístěná u levého madla v nejlepším dosahu palce levé ruky .
  • Zobrazení aktuálního režimu jízdy (OFF, ECO, TOUR, SPORT, TURBO).
  • Grafické zobrazení aktuálního podávaného výkonu motoru.
  • Zobrazení předpokládaného dojezdu při zapnutém režimu jízdy. Systém vyhodnocuje dosavadní jízdu každé 2,5 km a podle toho dopočítává předpokládaný dojezd do vybití baterie.
  • Indikátor baterie 
  • Tlačítko pro samostatnou jízdu - rozjezd (bez šlapání) do 6 km/hod. Umístěné na ovládacím tlačítku na levé straně řidítek. Rychlost je závislá na zapnutém režimu jízdy od 1 km/hod u ECO až po 6 km/hod u TURBO. 
  • MicroUSB konektor pro nabíjení telefonu nebo MP3 přehrávače
  • Displej je rozměrově kompatibilní s uchycením brašen a košů na řidítka se systémem Klickfix

Produkty

Další produkty naleznete v podkategoriích.

Share Button